Mjölkfri Tacopaj

Jag hade tyvärr inte tomater hemma, så jag blandade lite krossade tomater med iMat Fraiche
 
Pajdeg (4 portioner)
  • 150 g mjölkfritt margarin från t.ex. Milda 
  • 3 dl vetemjöl
  • 3 msk vatten
 
Fyllning: 
  •  400 gram köttfärs 
  •  1,25 dl vatten
  •  1 påse Old El Paso Spice Mix for Tacos
  •  1,5 msk Old El Paso Jalapeños, hackade
  •  2 dl iMat Fraiche från Oatly
  •  3 st tomater 
 
Till servering: 
  • En god sallad!
 
Gör såhär: 
  1. Sätt ugnen på 225°C. Blanda mjöl och margarin till en grynig massa. Tillsätt 3 matskedar vatten och arbeta snabbt ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut degen i en smord pajform. Förgrädda pajskalet ca 10 min.
  2. Bryn köttfärsen i lite margarin eller olja. Tillsätt kryddmix och 1,25 dl vatten. Låt sjuda under omrörning på svag värme 10-15 min eller tills vattnet kokat in. Tillsätt jalapeños. 
  3. Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet, bre över iMat Fraiche, skiva tomaterna och fördela ovanpå.
  4. Grädda i mitten av ugnen i ca 10-15 min eller tills pajen fått fin färg.

Kommentarer:

1 Terese:

skriven

Gott

Kommentera här: