Krispiga pannkakor med vaniljglass

Till lunch idag blev det mina favoritpannkakor, fantastiskt goda, krispiga och mjölkfria. Och till pannkakorna serverade jag färska bär, frukt och mjölkfri vaniljglass. Vilket verkligen uppskattades här hemma, även av katten haha. 
 
 
Ingredienser (ca 12 pannkakor):
4 ägg
4 msk strösocker
4 dl vetemjöl
3,5 dl Färsk havredryck Eko
Lite salt 
Naturell olja att steka i 
 
 
Gör såhär: 
1 Blanda ägg och socker i en bunke.
2. Tillsätt mjölet och hälften av havredryck, vispa till en jämn smet utan klumpar och tillsätt sedan resten av havredrycken och salter. 
3. Stek på hög värme i lite naturell olja, tills pannkakorna fått färg och krispiga kanter. 
4 Servera med mjölkfri vaniljglass och färska bär och frukt. 
 
Havredrycken och den naturella oljan jag använder mig av. 
 
Mjölkfria vaniljglassen som jag använder mig av.

Kommentarer:

1 NORRSKEN EMMA:

skriven

gott gotti gott gott må jag säga =)

kramizz

Svar: aa supergott :D
Det Mjölkfria Köket

2 Marie Bergman:

skriven

Ser supergott ut =)

Svar: Tack, det var supergott också :)
Det Mjölkfria Köket

Kommentera här: